DE PASTI LA BALATON --Siofok, Kesthely Helikon, Balatonfured, Tihany, Ve...

Cat de greu e sa fii si sotie si mama?



Mereu ma plang ca timpul nu e de partea mea, ca nu reusesc sa impac toate aspectele vietii mele, aspiratiile mele personale si profesionale, pe de-o parte, si cele din viata de familie, pe de alta parte. Evident ca incerc mereu sa echilibrez balanta, doar ca nu intotdeauna imi si iese figura.
Cam cum se intampla mai mereu atunci cand avem framantari si intrebari retorice, se intampla ceva (sau Universul lucreaza) si primesti un mic semn, o forma de raspuns, un soi de solutie...sau macar o tema serioasa de gandire.
Cam asa am patit si eu acum ceva vreme, cand, desi franta de oboseala, am reusit sa "prind" un filmulet si sa-l vizionez pana la capat, chiar pe tema aceasta, "Cat de greu e sa fii sotie si mama"?
Desi mai aveam putin si cadeam de pe scaun de suprasolicitare si stres psihic, intrebarea a reusit sa mi se infiga intr-un colt al mintii si sa nu-mi mai dea pace. Nici in noaptea respectiva, si nici in zilele ce-au urmat. Si asta nu pentru ca m-as considera chiar un caz pierdut in acest sens, dar mi-a dat ,oarecum, un raspuns, o perspectiva.
Cat de greu e sa fii sotie si mama? 
Este, intr-adevar, o provocare sa raspunzi la o asa intrebare. De ce? 
"Pentru ca a fi sotie si mama este un Paradox Si in Paradox, doua puncte opuse sunt ambele adevarate in acelasi timp. Este, probabil cea mai minunata si inaltatoare experienta din viata."

Cat de greu e sa fii sotie si mama?
Eu zic ca e foarte greu, dar totodata si usor. Totul e sa gasesti calea spre echilibrare a propriilor dorinte ca om si femeie si responsabilitatile pe care le avem ca sotii si mame. In permanenta suntem in cautarea acestei balante. Uneori balantele se schimba destul de des, asa cum si dorintele noastre, ori ale membrilor familiilor noastre se schimba cu aceeasi rapiditate. 

Uneori m-am lovit de ideea potrivit careia in momentul in care devii mama, tu nu prea mai contezi ca om. Totul trebuie sacrificat pe altarul maternitatii. 
Bineinteles, cuvintele nu sunt atat de dure si nici duse la extrem, dar intelegeti ideea. Nu am fost niciodata de acord cu asta, dar nu am fost si nici nu sunt de acord cu contrariul acesteia, in sensul ca doar tu si numai tu contezi. 
Da, copilul schimba prioritati, schimba stiluri de viata, mentalitati si dorinte. Dar niciodata nu trebuie sa te uiti pe tine: nici ca om, nici ca femeie, nici ca sotie si, evident, nici ca mama! Societatea incearca sa impuna (uneori cu forta) ideea ca, daca nu te sacrifici total in favoarea sotului si a copilului, evident nu esti nici o sotie si nici o mama buna! E cazul ca aceasta idee sa dispara, pentru binele tuturor!
Lectia de invatat
Cea mai importanta lectie pe care o putem invata si transmite mai departe este sa ai grija de propria persoana. In momentul in care incetezi sa faci acest lucru, te afli in imposibilitatea de a avea grija si de ceilalti.
Numai pastrand acest echilibru iti poti pastra mintea si sufletul limpezi. Asa poti comunica mai clar si interactiona cu cei dragi, asa si ei pot primi sprijinul de care au nevoie. Categoric, nu poti echilibra pe nimeni daca tu insuti nu esti in echilibru.
Uitandu-te pe tine risti sa acumulezi frustrari pe care le arunci asupra partenerului, a copilului, a prietenilor, familiei, etc.
Concluzie: Daca mama nu e fericita, nici familia ei nu va fi! 

Si acum, va las si filmuletul care mi-a servit ca lectie pentru azi!Voi ce ziceti, e corecta lectia aceasta?


Photocredit: http://reynabeyondlimits.blogspot.ro/

Comentarii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...