DE PASTI LA BALATON --Siofok, Kesthely Helikon, Balatonfured, Tihany, Ve...

DIY-crema de maini home-made cu unt de shea



Astazi e timpul pentru un DIY-crema de maini home-made cu unt de shea! Am pregatit crema aceasta cu ceva vreme in urma si de atunci o tot folosesc, o testez in fel si chip, sa vad cum se comporta si cum ma simt si eu.

Inainte sa va dau reteta--foarte simpla, de atfel--o sa va spun ca m-am tot sucit si invartit, am folosit tot soiul de creme pentru maini:unele cu rezultate mai bune, altele cam fara rezultat, din pacate. Atat eu, cat si sotul meu, avem probleme serioase cu uscarea pielii (in special cea de pe maini) din cauza frigului.

In timp ce eu stau mai mult in casa si imi protejez mainile cat pot de mult, "munca grea" de afara si lupta cu zapezile ii revin lui. Drept consecinta, mainile lui sunt mult mai crapate, sunt mereu rosii, ustura foarte tare, iar uneori crapaturile sunt atat de adanci, incat curge sangele.

Categoric, trebuia sa punem cumva capat acestei situatii, asa ca am luat problema "in maini" si am cautat solutii mai la indemana, de data aceasta si am creat propria crema de maini, cu ingrediente putine si pe care le cunosc bine, astfel incat sa pot fi sigura de un rezultat bun.


Crema de maini home-made cu unt de shea: Ingrediente putine si sigure!

Baza acestei creme este untul de shea, cunoscut si sub numele de unt de  karité, folosit indeosebi pentru reducerea ridurilor fine si de expresie, a cicatricilor,  precum si pentru a diminua iritatiile pielii provocate de psoriazis, eczeme, arsuri solare, intepaturi de insecte sau orice alte afectiuni cutanate. Untul de shea amelioreaza cicatricile si vergeturile si este considerat de multi drept cel mai bun antidot natural impotriva imbatranirii pielii.Se topeste foarte usor, in contact cu caldura pielii si se absoarbe foarte rapid. Fiind un ingredient natural, este foarte potrivit si ingrijirii pielii bebelusilor. 

Uleiul de masline extravirgin este deja mai mult decat cunoscut atat in alimentatie, cat si in ceea ce priveste ingrijirea pielii. In cosmetica, acest ulei este emolient, bun demachiant, calmeaza iritatiile si arsurile superficiale ale pielii, este cicatrizant si un foarte bun hidratant.

Uleiul de cocos presat la rece este ideal pentru ingrijirea pielii uscate, cu crapaturi, inflamatii si scoriatii. Uleiul de cocos este un foarte bun hidratant si emolient, la fel ca si uleiul de masline extravirgin, de mai sus. In acelasi timp, incetineste efectul de imbatranire al pielii, tonifica si infrumuseteaza si chiar are un mic efect de protectie solara (SPF 8).

Vitamina E uleioasa actioneaza ca un antioxidant, prevenind imbatranirea prematura. In acelasi timp, este foarte nutritiva , ajutand la pastrarea unui nivel optim de hidratare al pielii. Ca si ingredientele de mai sus, vitamina E are un efect emolient si regenerativ. 

Reteta pentru Crema de maini home-made cu unt de shea

Ingrediente Crema de maini home-made cu unt de shea:


  • 65 grame unt de shea organic
  • 20 ml ulei de cocos presat la rece
  • 20 ml ulei de masline extravirgin
  • 4 capsule vit. E uleioasa

Mod de preparare Crema de maini home-made cu unt de shea:


  1. Untul de shea se pune putin la topit pe baie de aburi, intr-un vas de sticla (nu trebuie sa se topeasca de tot, ci doar pe jumatate, dupa care se ia vasul de pe baia de aburi).
  2. Se amesteca bine untul de shea, cu ajutorul unei spetule (eu am folosit o lingurita de plastic), pana are o consistenta lichida si arata ca un lapte mai gros.
  3. Se adauga uleiul de cocos si cel de masline (ambele trebuie sa fie in stare lichida--se stie ca aceste uleiuri se solidifica la rece).
  4. Se omogenizeaza foarte bine--consistenta este tot lichida si miroase foarte frumos a cocos
  5. La final se sparg capsulele cu vitamina E si se adauga uleiul din ele.
  6. Se omogenizeaza...si cam gata!
  7. Crema obtinuta (tot in stare lichida, deocamdata) se toarna in recipientul ales (eu am ales sa refolosesc o cutiuta de la o crema de maini mai veche) si se lasa putin la racit, pana cand devine solida.
  8. Crema obtinuta se pastreaza la loc racoros, termenul de garantie al acesteia fiind de un an, din cate am citit eu. Insa, va spun sincer ca la mine nu ajunge sa "traiasca" atat de mult, deoarece o folosim amandoi in fiecare zi!


Comentarii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...